پيشروي ارتش سوريه در حلب
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 589
بازدید کل : 85929
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان

 

پيشروي ارتش سوريه در حلب
خراسان - مورخ یکشنبه 1391/05/08 شماره انتشار 18179
نويسنده: سيدمحمداسلامي m.eslami@khorasannews.com
تلويزيون دولتي سوريه: شورشيان بعد از شکست در دمشق، سعي دارند حلب را به "لانه‌اي براي تروريسم خود" تبديل کنند

با ادامه درگيري هاي شديد در شهر حلب سوريه، نگراني ها درباره شرايط بحران سوريه افزايش يافته است. به گزارش خبرگزاري فارس ارتش و نيروي حفظ امنيت سوريه کار پاک سازي جدي شهر حلب را از حي الصاخور آغاز کردند و تاکنون چندين سرکرده از گروهک‌هاي مسلح کشته شده اند. به گزارش فارس به نقل از منابع رسانه‌اي ارتش عمليات ورود به منطقه الصاخور را با سرکوب شديد تروريست‌هايي آغاز کرده است که در چند روز گذشته آشوب و کشتار را در منطقه در پيش گرفته بودند. بسياري از ساکنان اين منطقه طي روزهاي گذشته به مناطق امن کوچ کرده‌اند. تعداد زيادي از تروريست‌هايي که خود را عضو گروهک «لشکر التوحيد» مي‌دانند و شعارهايي شبيه شعارهاي القاعده سر مي‌دهند، در اين منطقه متمرکز شده اند. بي بي سي نيز به نقل از مخالفان دولت سوريه گزارش داد که تانک‌هاي ارتش که در روزهاي گذشته در حوالي شهر حلب مستقر شده بودند، در حال پيشروي به سمت مناطقي در جنوب غرب اين شهر هستند. حلب دومين شهر بزرگ و پرجمعيت‌ترين شهر سوريه است.

تروريست‌ها امام جماعت مسجد حلب را کشتند

تلويزيون دولتي سوريه اعلام کرده است که شورشيان بعد از شکست در دمشق، سعي دارند حلب را به "لانه‌اي براي تروريسم خود" تبديل کنند. در همين حال خبرگزاري براثاي عراق خبر داد که يک گروه مسلح از شبه نظاميان "ارتش آزاد سوريه" به مسجد "آمنه" در سيف الدولة شهر حلب حمله کرده و عبداللطيف الشامي، امام جماعت اين مسجد را مقابل چشمان نمازگزاران ربودند. اين منابع در ادامه افزودند: «زماني که نمازگزاران تلاش مي‌کردند از عبداللطيف الشامي دفاع کنند، افراد مسلح در محوطه مسجد به طرف آن‌ها شليک کرده و بعد از گذشت چند ساعت از ربودن الشامي وي را به قتل رساندند.»

 

خروج نيروهاي امدادي از حلب

روز جمعه هم سازمان صليب سرخ جهاني اعلام کرد که به دليل شدت درگيري‌ها در حلب بخشي از فعاليت‌هايش در اين شهر را متوقف مي‌کند. به گزارش روزنامه اماراتي الاتحاد، بنا به اعلام صليب سرخ، هلال احمر سوريه نيز برخي از فعاليت‌هاي خود در شهر حلب را به حالت تعليق درآورده که از جمله آن ها مي‌توان به انتقال مجروحان از طريق آمبولانس و خدمات اورژانس اشاره کرد. صليب سرخ اعلام کرده فقط ۵۰ تن از امدادگران بين‌المللي در سوريه خواهند ماند. علاوه بر حلب خبرگزاري آلمان مدعي شد که در اردوگاه يارموک درگيري هايي بين نيروهاي دولتي با فلسطيني‌هايي که از مخالفان اسد پشتيباني مي‌کنند و ساکن اين اردوگاه هستند، رخ داده است.

 

کميسر حقوق بشر سازمان ملل: دولت و اپوزيسيون مرتکب جنايت عليه بشريت شده‌اند

ناوي پيلاي، کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بار ديگر نگراني خود را از ناآرامي‌هاي سوريه ابراز کرد و از دولت و اپوزيسيون اين کشور خواست مراقب جان غيرنظاميان باشند. پيلاي دولت و "بخش‌هايي از اپوزيسيون" را به جنايت عليه بشريت و جنايات جنگي متهم کرد. کميسر عالي سازمان ملل تصريح کرد که آمران و عاملان اين جنايت‌ها بايد شناسايي و محاکمه شوند. او پيش‌تر نيز با طرح اتهام‌هايي مشابه خواستار آن شده بود که ديوان بين‌المللي کيفري لاهه براي شفاف‌سازي در اين زمينه وارد عمل شود. سازمان علمي،‌ فرهنگي، آموزشي سازمان ملل "يونسکو" نيز با درخواست از دوطرف براي خويشتن داري، حمايت از آثار باستاني و اماکن فرهنگي شهر حلب را خواستار شد.

 

نگراني از تشديد درگيري‌ها در حلب

در همين حال کشورهاي مخالف دولت سوريه سعي مي کنند از درگيري هاي حلب براي فشار بيشتر به اين کشور استفاده کنند. به گزارش الجزيره، انگليس، ايتاليا، فرانسه و ترکيه از طرف‌هاي درگير در سوريه خواستند تا خويشتن داري خود را حفظ و براي حفظ جان و اموال غيرنظاميان کوشش کنند. بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل با ابراز نگراني شديد از بالا گرفتن درگيري‌ها ميان مخالفان مسلح و ارتش سوريه در شهر حلب تاکيد کرد که خشونت بايد از سوي هر 2 طرف متوقف شود. از سوي ديگر رابرت مود، رئيس پيشين ناظران بين‌المللي مستقر در سوريه در سخناني مدعي شد: «سقوط دولت بشار اسد امري حتمي است و فقط مسئله وقت در اين ميان مطرح است.» وي که 19 ژوئيه پس از پايان ماموريتش دمشق را ترک کرد، در عين حال تاکيد کرد: «اين که برخي‌ها معتقدند سقوط بشار اسد و يا کناره گيري وي از قدرت باعث حل و فصل وضعيت جاري در اين کشور مي‌شود کمي ساده‌بينانه است.»

 

لاوروف: ادامه خونريزي در سوريه نتيجه حمايت غرب از گروه هاي مسلح است

وزير خارجه روسيه با بي نتيجه توصيف کردن تلاش مخالفان سوري عليه بشار اسد خاطر نشان کرد غرب و برخي کشورهاي منطقه، اين افراد را به ادامه اقدامات تروريستي تشويق مي کنند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه روسيا اليوم ، "سرگئي لاوروف" گفت: «متاسفانه شرکاي غربي ما روشي متفاوت را در پيش گرفته اند و به همراه برخي کشورهاي همسايه سوريه در راستاي تشويق گروههاي مسلح عليه نظام حرکت مي کنند که نتيجه اي جز خونريزي بيشتر در بر ندارد.» وزير خارجه روسيه با اشاره به اينکه اقدامات مخالفان، اسد را مجبور به کناره گيري نخواهد کرد، افزود: «ما همواره به دولت سوريه تاکيد کرده ايم که گامهاي اوليه را بردارد، اما هنگامي که گروههاي مسلح شهرهايي از جمله حلب را اشغال مي کنند به نظر من تراژدي جديدي در راه است.»

 

رويترز: ترکيه با مشارکت قطر و عربستان يک "مرکز فرماندهي" براي کمک به مخالفان سوري بر پا کرد

درحالي که ارتش سوريه درگير مبارزه با تروريست ها در حلب است، رويترز خبر داد که ترکيه با همکاري عربستان سعودي و قطر به طور محرمانه يک "مرکز فرماندهي" براي ارائه کمک‌هاي حياتي نظامي و مخابراتي به مخالفان سوريه، در نزديکي مرز سوريه بر پا کرده است. اين مرکز در شهر آدانا واقع در جنوب ترکيه و در 100 کيلومتري مرز سوريه بر پا شده است. گفته مي‌شود، پس از سفر معاون وزير خارجه عربستان سعودي به ترکيه و درخواست او، اين پايگاه ايجاد شد. قطر يکي از کشورهايي است که نقش مهمي در مسلح کردن شورشيان در ليبي داشت و هم‌اکنون نيز نقشي مهم براي مسلح کردن شورشيان سوريه ايفا مي‌کند. نخست وزير ترکيه به تازگي در ديدار با ديويد کامرون، نخست وزير انگليس گفت که غيرممکن است که تنها نظاره‌گر خشونت اعمال شده در شهر حلب باشيم. العربيه نيز مدعي شد که اخلاص بدوي، عضو پارلمان سوريه، در ترکيه، جدايي خود را از نظام بشار اسد اعلام کرد. وي گفت: «با هدف جدايي از اين نظام ستمکار به ترکيه آمده‌ام.»

درخواست حوزه‌هاي ديني عراق از دولت براي محافظت از اماکن مقدس در سوريه

به دنبال تهديدات گروه‌هاي تروريست در سوريه مبني بر منفجر کردن اماکن مقدس به ويژه مرقد حضرت زينب(س) حوزه‌هاي ديني کربلا از دولت عراق خواستند تا براي محافظت از اماکن مقدس در سوريه هر چه سريع تر اقدام کند. به گزارش خبرگزاري براثاي عراق، تعدادي از حوزه‌هاي ديني کربلا با صدور بيانيه‌اي اعلام کردند که تمام گروه‌هاي درگير در سوريه بايد از هرگونه اقدام مسلحانه که منجر به اهانت و هتک حرمت بارگاه‌هاي مقدس در اين کشور شود خودداري کنند. در اين بيانيه اقدامات برخي از کشورهاي عربي در شعله‌ور کردن آتش درگيري‌ها و گسترش اختلافات طايفه‌اي در سوريه محکوم شد. حوزه‌هاي ديني عراق از دولت اين کشور خواستند تا براي محافظت و مراقبت از بارگاه‌هاي مقدس از جمله مرقد حضرت زينب(س) هر چه سريع تر مداخله کند. پيشتر گروه‌هاي تروريست به منفجر کردن اماکن مقدس به ويژه مرقد حضرت زينب(س) و کشتار شيعيان سوريه تهديد کرده بودند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب